donderdag 16 augustus 2007

Porsche 917k Gulf



De Porsche 917k is natuurlijk een prachtige wagen, zeker deze uitvoering in speciale box.

De box bevat natuurlijk de Porsche waar het om gaat maar ook nog een klein boekje/foldertje waarin de geschiedenis van het straten circuit van Barcelona in staat.
Verder is het mooi afgewerkt allemaal zoals we gewend zijn van fly.



Als we naar de Porsche kijken is deze uitgemonsterd in de bekende Gulf kleuren (één van mijn favorite kleuren) wat natuurlijk helemaal past bij deze auto.
Achterin zit nog een reserve wiel, handig als je met een lekke band komt te staan op de baan :P, en twee mooie uitlaatpijpen, en nog een stuk van het buizen chassis.
Wat ook leuk is dat er een turbo koeler op de body zit, allemaal leuke details die fly hier heeft nagemaakt.






















Gaan we naar de techniek zie je een sidewinder opstelling met een Mabuchi motor erin.
Op het chassis is veel plek om lood te plaatsen wat natuurlijk ook gaat gebeuren want deze wagen moet zonder magneet zijn rondjes bij Slipstream kunnen draaien in de Hispoca klasse.
Dit is een hele leuke klasse waar de Sportcars uit de jaren 60 en 70 mee kunnen rijden, de meeste leden rijden met een Ferrari of Lola van Sloter maar ik wil niet met hetzelfde rijden als de concurrentie.
Wonder boven wonder liep er helemaal niks aan toen die nog standaard was dus dat was ook weer mooi van Fly.
Volgens de regelementen moet ik alles (bijna) standaard laten om een zo close mogelijke strijd te krijgen.
De dingen die ik heb veranderd moet je eigenlijk altijd doen bij Fly's om ze een beetje goed te laten rijden.
Ik heb de voorassen, dat waren twee plastic busjes, veranderd voor een normale slot.it as zodat je geen speling meer hebt, verder heb ik nog Low profile zo van slot.it op de voorvelgen gezet zodat het geheel wat naarbeneden komt, het is mischien niet zo mooi maar het is wel functioneel, en ik zeg altijd maar "Als het maar hard gaat maakt het niet zoveel uit het het eruit ziet". Achter heb ik de smalle F1 banden van ninco gebruikt alleen die gaan er met de standaard velgen niet omheen dus heb ik een stukje van de flans afgeschuurd en een stukje van de buiten kant van de velg zodat ze er mooi overheen gingen. ik heb de motor natuurlijk nog vastgelijmd met hot glue en andere sleperdraden gebruikt zodat het schoentje mooi weer centreert als je een uitvlieger maakt.
Verder heb ik nog de randen van het chassis ietsje afgeslepen zodat de body kan flexen, de lagers vastgelijmd en Flex effect schroeven van ninco prorace gebruikt.





















Mooie nieuw plastic tandwiel van Fly, doet een beetje aan Nsr denken, loopt ook erg goed op het pion.













































2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Bij mijn BMW M1 was het achtertandwiel snel overleden, maar dat was wel met magneet. Maar ik vind het een mooie wagen Sebas!

Steffer zei

Dubbele vooras vervangen voor enkele, Slotit Z0 voor, Ninco F1 achter, achtervelgen aangepast, sleperdraden vervangen, motor verlijmd, chassis versmald, lagers verlijmd, Ninco flex effect schroeven...maar voor de rest standaard! Hahaha, wel mooie wagen en...Dutch driver!!!!