maandag 6 augustus 2007

Toyota gt1


De Toyota GT1, deze wagen zag ik afgelopen zaterdag bij Schoonderbeek in de vitrine staan, ik dacht die wagen kan het best goed doen bij Slipstream, dus meteen gekocht en effe gecheckt.

Het is een mooie wagen, alleen hier en daar een paar stickerfoutjes, boeien hij is natuurlijk om keihard mee te racen en daar zal hij voor gebruikt worden ook!
Standaard werd hij geleverd met magnesium slot.it wielen wat natuurlijk goed uitkomt, verder nog een slot.it kroonwiel en slot.it assen, een lexan interieur en een motor die 30.000 toeren levert.






Zoals te zien is op de onderste foto is het een ingewikkeld chassis, veel geulen en opstaande randen, daar heb je trouwens geen last van voor het flex effect.
Het standaard bracket is echt een ramp! De motor kan bijna helemaal vrij bewegen dus zit er heel veel speling in de achteras wat natuurlijk je kroonwiel opvreet.
Zelf heb ik er al een wooden track schoentje van slot.it ingezet en f1 velgen van slot.it achter en cart banden van ninco eromheen, verder heb ik nog de wielen onafhankelijk gemaakt en de as op hoogte gesteld, en natuurlijk de banden conisch geschuurd.
Verder wil ik er nog een lang inline bracket van slot.it inzetten, en een s3x motor.







Rob (lid Slipstream) rijd met zijn inline s3x Scaleauto Toyota GT1 bij Slipstream tijden rond de 8.000, ter vergelijking: ik rijd met mijn geprepareerde slot.it Mclaren 8.500. Dus dat gaat heeeeel hard. Het ronderecord bij Slipstream staat op 7.945, en geloof me, dat is megafast (ook met een Scaleauto Toyota GT1).
















De s3x motor ligt al te wachten.







6 opmerkingen:

MJ zei

Is zo'n SX03 wel SSCN regelementair? Dat ding levert 60g aan magneetkracht!
Overigens wel een leuke kar, ik wil 'm ook nog hebben, maarja, dan moet ik een paar weken niet uitgaan en daar heb ik ook geen zin in...:P

sebas zei

Ja wel bij een lmp, hij levert minder dan 60 gram want je heb ook nog een magneet nodig om hem op de regelementaire grammen te krijgen.
Wat betreft geld, ik werk nu bij een bloembollen bedrijf en ik verdien per week 80 euro dus ik kan het makkelijk betalen!

Ik ga trouwens binnenkort ook een acd pro 3 regelaar halen.

MJ zei

Ik verdien momenteel het dubbele per week:P, maar ik heb teveel andere kosten ;-). Ik hoop dat je met die Toyota het baanrecord van onze baan nog wat kan aanscherpen!:D

sebas zei

Ik verdien nu wat meer, maar jij bent ook effe ouder hé.

Anoniem zei

Mooi wagen Sebas !
Maar kun je mij misschien ook vertellen waar je dat plexi glas pllatje vandaan hebt waar je wagen opstaat ?
Ben hier al een tjd naar op zoek ...

sebas zei

Die heb ik bij Schoonderbeek te Hillegom gehaald.