vrijdag 2 maart 2007

clubs en thuisrijden

Sommige racers rijden thuis en sommige op een club, en daar kan een hevige discussie over worden gevoerd.
Om voor de thuisrijders de verschillen een beetje te laten zien schrijf ik een stukje over de voordelen en nadelen.

Thuisrijders die willen niet veel prutsen aan hun auto, meestal helemaal niet, en clubrijders die hebben elk autootje optimaal voor competitie.
Het is ook wat je zelf wilt, sommige willen gewoon rustig hun rondjes kunnen rijden op hun thuisbaan en soms is met vrienden, zoon/dochter familie enz een wedstrijdje rijden.
Maar je hebt ook racers die een supermooie baan hebben op gezet met supermooie scenery. En die racers worden eigenlijk weer onderverdeeld in twee groepen: racers die elke week competitie houden op hun baan en je hebt racers die het heel leuk vinden om aan hun baan te bouwen, die eigenlijk meer bezig zijn met hun baan dan met hun autos of met racen.

Dan heb je nog de clubracers, dat is eigenlijk een vak apart.
Clubracers die steken veel geld in het tunen van hun auto.
Ik sprak laats nog met iemand die eerst alleen autos verzamelde, en toen reed hij al in clubverband. De meeste van zijn auto's waren standaard, maar hij wou wel meekomen alleen dat kon natuurlijk niet tegen supersnel getunde auto's, dus ging hij toch zijn auto's tunen.
Sommige racers zullen nu denken en daarom wil ik niet lid worden van een club omdat ik mijn auto's dan verplicht moet tunen. Nou dat is niet helemaal waar. Ten eerste kan je je auto ook heel snel maken zonder iets te investeren. En ten tweede zijn er ook instapklasses waar je je auto standaard kunt laten.
Maar ik spreek uit ervaring: als je eenmaal bij een club zit wil je echt niet meer terug!



6 opmerkingen:

Firefighter zei

Ik denk dat je over het algemeen wel gelijk hebt. Wij rijden thuis met z'n 3en op een redelijk grote Ninco baan en hebben ook veel plezier in het tunen van onze auto's, dus dat kan ook nog. Eigenlijk zou ik vanavond langs willen gaan bij slipstream, maar helaas kan ik niet. Over 2 wekwn wil ik mischien wel naar de instap avond daar.

Gr,

FF

sebas zei

je bent altijd welkom op donderdag en vrijdag.

FRANK103 zei

Bij MTRC in Wormer (wel een echte club) rijden we veelal met standaard, zo uit de doos, Ninco auto's.
Kan dus ook en is vaak goedkoper!
Het tunen is nodig omdat de standaard uit de doos auto's ook niet allemaal even hard rijden en je dan dezelfde discussies krijgt al bij getunede auto's.

sebas zei

is het voor jouw niks om te komen vanavond bij slipstream frank.

alle auto's zijn anders soms scheelt het wel hele secondes, om maar een voorbeeld te geven.

FRANK103 zei

Hoi Sebas,

tot mn verdriet moest ik al vaststellen dat ik op de racebaan.com dag op 21 april niet kan (omdat we bij MTRC met standaard auto's rijden reken ik mezelf toch nog steeds tot de thuisrijders...). Maar een vrijdagavond naar Cruquius ga ik wel op de kalender zetten. Eerst de 10e maart naar Schoonderbeek. Zie je daar!

JeeWee zei

Mooie foto's...waar ken ik ze van...uh..oja, ik heb ze zelf gemaakt....

Als je foto's wilt 'lenen', laat het dan even weten. Bedankt.

jeewee
www.racebaaninfo.nl