donderdag 8 maart 2007

nieuwe toyota supra erbij

Sinds vorige week zaterdag heb ik er een nieuwe wagen bij, nouja nieuwe wagen hij is niet helemaal nieuw.



Ik heb hem namelijk geruild met eve (emil, bekend van slottrack) voor een porsche van fly racing.

techniek
De techniek is denk ik wel bekend. Het is de bekende angelwinder opstelling van ninco, eigenlijk is die opstelling toegepast bij alle gt wagens van ninco.

Wat heb ik er zelf aan veranderd?
Zoals je op de foto al ziet heb ik er een alu plaatje in gelijmd, en ringetjes bij de ruimte tussen de wielen en chassis geplaatst.
En toen een stukje plastic onder de vooras gelijmd zoals ook wordt beschreven in tuning tips
Silicone sleperdraden er in gesoldeerd (dat is bij mij eigenlijk standaard in al mijn auto's).
Banden geschuurd en alu prorace velgen achter, dus eigenlijk geen geld in gestopt globaal gezien.
Ik heb hem ook nog verlaagd door met de dremel de schroefhoudertjes (mijn eigen woordje, of niet... ) wat af te schuren, het komt het weggedrag ook ten goede doordat het zwaartepunt naar beneden komt, en natuurlijk de looks.
Maar er is meer in de toekomst.........

Ik denk dat er een nsr king motor in gaat en over de tandwielen zit ik nog te twijvelen, want ik wil die prorace velgen eronder houden en dat past natuurlijk niet op slot.it (iemand tips hiervoor?) dus wat dan?
het rijgedrag
Het rijgedrag is goed, beter dan ik verwacht had.

Op mijn thuisbaan wordt vrijwel alles zonder magneet gereden dus deze ook.
De bandjes even schoonmaken met wd-40 en gaan met die banaan, ehm auto.
Hij ligt strak in de bochten en drift niet te veel, behalve als je te hard gaat natuurlijk.




Dus het is een aanrader voor de thuisrijder en de clubrijder, want er valt zeker weten wat van te maken.

Wordt vervolgd....

















Geen opmerkingen: