Er zijn slotracers die alles van tunen af weten en er zijn slotracers die niks ervan weten, maar die toch wel iets willen tunen.
Hier zet ik een paar tuning tips neer die handig kunnen zijn, onderverdeelt in twee groepen: tuning wat geen geld kost en tuning wat wel geld kost.
tuning wat geen geld kost.
Ik denk dat iedereen nog wel ergens een oude of blanco creditcard heeft liggen (vraag anders aan de buren of opa en oma enz.). Van die creditcard knip je met een schaar een reepje plastic af en dat reepje probeer je onder je vooras te plaatsen, dit zal wel niet meteen lukken maar een beetje bijknippen en geprigel en hij moet passen.
dan zet je hem eronder en gewoon vastzetten met secondenlijm.
natuurlijk de tandwielen goed smeren met wd40.
Wat secondenlijm op een schroevendraaiertje doen en dan over je voorbanden heen smeren zodat ze verharden en minder weerstand hebben.
Als je nog een veertje in je auto hebt zoals bij ninco moet je dat veertje eruit halen en daarin de plaat ringetjes voor plaatsen zodat de auto strak op de baan ligt.
En wat bij ninco autos het geval is dat er een groen dingetje genaamd een ontstoorder tussen de motor en de sleperdraden in zit, probeer die ertussen uit te solderen, het geeft je veel meer trekkracht en snelheid.
De banden. Je moet de banden eerst goed schuren door hem op de baan te zetten en er een schuurhoutje overheen te laten gaan, probeer de buitenkanten wat meer af te schuren zo maak je een camber effect.
En daarna goed schoonmaken met wd40.
En als laatste een gaatje in je motorsteun maken en dan een schroefje erin, dat zet je motor vast (wel eerst effe je achteras eruit wippen).
tuning wat geld kost.
Al het bovenstaande uitvoeren.
en daarna koop je slot.it assen, lagers, en achtervelgen de brede 20+12 en de tandwielen koop je van nsr (ik ga nu uit van een angelwinder, als het een inliner is moet je slot.it kopen).
De voorvelgen ook van slot.it dezelfde als de achtervelgen alleen smaller en natuurlijk een slot.it as. en het beste is als je er een nsr king 21k of 25k inlegt (ik ga nu uit van een nc2 type).
en als laatste een prorace schoentje met prorace slepers. (ik ga hier uit van wat ik zelf het beste merk en product vind)
veel succes met tunen!
dinsdag 6 maart 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten