woensdag 10 oktober 2007

Avant Slot Audi R10 Part 1




Na (wat is het?) 3 weken geen posting ben ik weer terug met bloggen.
Natuurlijk ben ik niet gestopt met Slotracen vraag maar aan Henkg en Willem Emerald.

Ik had het gewoon een beetje druk met school en werken en al had ik een beetje tijd over moest ik weer eens een auto opbouwen of een wedstrijd rijden.
Ik heb veel te vertellen dus verwacht wel wat postings binnenkort.
Nu de Audi R10 van Avant Slot. Het is natuurlijk een prachtige bak, alleen jammer dat er TDI op staat, maarja dat moet ik maar voor lief nemen :P.
De eerste indruk was goed, ik had na aankoop bij Schoonderbeek even een paar rondjes gedraaid en dat ging niet slecht zonder magneet.
De motor is helemaal nieuw voor mij, gister bij Slipstream had ik ook een paar rondjes gedraaid en daar ging hij heel goed, ter vergelijking: ronderecord met regelemantaire toyota gt1: 7.934, normaal geprepareerde DLMS: 8.500 en 8.600, met mijn eigen toyota draai ik lage 8.300, en met deze magneetloze Audi die nog niet helemaal klaar is maar wel met de nodige aanpassingen rijd ik 9.323.


Er zit speciale techniek in wat een beetje lijkt op de nieuwe zonda van MB-slot.
Het is weer is wat nieuws, maar de de auto heeft een laag zwaartepunt dus het is een goede basis.
De kap weegt standaard 16 gram als ik me niet vergis alleen dat gaat voor mij niet op, want volgens de regelementen van Slipstream moet het kapgewicht minimaal 25 gram zijn, en nog een nadeeltje, er zitten kleine velgjes onder, en de kap mag ik ook niet uislijpen want dat is ook niet toegestaan.
Tot zover de standaard versie, in Part 2 bespreek ik de getunde versie.

5 opmerkingen:

FRANK103 zei

Die Avant slot Audi's die ik in mijn handen heb gehad hadden allemaal aanlopende wielen. Hoe doet die van jou het?

sebas zei

Dat kwam waarschijnlijk door het losse bracket en de losse kap die teveel kantelden, bij die van mij was dat niet het geval.

Anoniem zei

Altijd erg interessante stukjes op je blog over tuning.
Ik lees ze met veel belangstelling ! Keep on posting.
greetz RoadPirate

HenkG zei

Mooi dat je weer aan het bloggen ben geslagen. Het is de laatste tijd overal komkommertijd. Damduin had het zelfs al over stoppen. Niet doen hoor!
Je beschrijvingen zijn altijd erg volledig en worden steeds duidelijker (ligt aan mij, ik begrijp er steeds meer van).

sebas zei

Nee Henk, stoppen zal er nog heel heel lang niet van komen dus wees niet bang, ik zit in de top van nederland, wie wil er dan nog stoppen?!
En bedankt voor de Complimenten!