zondag 15 april 2007

nieuw bracket voor de porsche 962 van slot.it

Ik heb een nieuw bracket in mijn porsche 962, zoals jullie zien is het een sidewinder geworden.

Ik heb helemaal geen auto met een sidewinder dus dat wou ik wel een keer proberen, jammergenoeg heb ik er nog niet mee gereden want er is een probleempje met de tandwielen.

De motor laat ik gewoon standaard omdat dit ook wel een aardig motortje is.
En omdat ik al een sauber van slot.it heb (nouja bijna dan) die krijgt ook een sidewinder bracket met shark motor, zo'n beetje zoals MJ zijn slot.it heeft getuned (alleen dan sneller :P).

En de voorinserts heb ik zelf gemaakt.






8 opmerkingen:

John zei

Komt je tandwiel aan de grond? Die offset brackets zijn gemaakt voor 18 mm tandwielen en ik zie dat je er een 19 mm in hebt zitten. Voor de rest zou het wel moeten draaien met die inliner pignon, het is alleen niet zo bedoeld. :)

sebas zei

Ja ik ga ook een nieuwe halen.

MJ zei

Het lood bij de achterbanden moet je weghalen, dat heeft geen nut, omdat de motor genoeg druk achterop legt.

Je moet alleen flink wat bij de vooras leggen!

Ennuhh... Een Sauber zal nooit sneller worden als een 956, en al zeker niet sneller dan de KH!:P Daar schijnt 'ie te log voor te zijn. Tenzij je er een krachtigere motor inlegt, een anglewinder King bijvoorbeeld. Je kunt beter de Jag nemen! Die lelijke wielskirts achter kun je eraf halen en dan heb je een supermooie auto die nog eens veel sneller is dan mijn KH!

Ennuh, je moet het paarse 18 mm tandwiel nemen. Dat is de 36t variant, daartegenover moet je een 10t 6,5 milimeter pinion zetten. De beste Sidewindertransmissie volgens alle Speedtrackers.

MJ zei

en je hebt het kroonwiel er verkeerd opzitten, het busje met het m2-boutje moet aan de binnenkant zitten. Heb je er trouwens 17 mm velgen op?

John zei

Dat van het tandwiel dacht ik eerst ook, maar in het 962 chassis zit een gleufje voor het tandwiel. De normale 956 heeft die gleuf ook, jouw KH zeker niet? De Sauber heeft die gleuf ook niet. Ik zal hem op de raceday meenemen, dan kun je zien hoe log hij is. :P

Met die 17mm velgen heb je een punt. Tenzij je dikke banden achterom legt (NSR bijvoorbeeld) heb je met de kleine wielen nog steeds heel weinig grondspeling voor je tandwiel.

sebas zei

Ik kan die Sauber heeeeel goedkoop krijgen dus het wordt die sauber want die jaguar vindt ik niet mooi, en ik zou ook die porsche 956 kh of die nieuwe rothmans willen hebben alleen dan moet ik weer heel lang wachten voordat die binnen zijn en daar heb ik ook geen zin in.

MJ zei

@ John: Ik snap niet waarom Slot.it zo'n lomp tandwiel in het assortiement heeft, geen enkel wiel kan hem ruim verbergen. Ik heb ooit die R390 van Roel gezien, met zo'n 35k motortje van Scaleauto. Om hem binnen de topsnelheid te houden had 'ie er ook zo'n 19mm 38z opzitten, met een 8z pinion volgens mij. Dat tandwiel hing nog geen milimeter boven de baan!

Ennuh, de KH heeft niet zo'n gleuf in het chassis.

@ Sebas: als ik jou was had ik nog ff m'n geduld bewaard. Die Mercedes had ik laten staan als je voor de performance gaat. Ga voor de Jag, zonder die wielkappen is het echt een bloedmooie auto! En hij is sneller als mijn KH

Of ga wachten op de Mclaren longtail of koop 'n Nissan R390 GT1 met Oranje motor, dan hoef je ook geen Shark meer aan te schaffen.

John zei

@MJ
Die 19 mm tandwielen zijn er voor bijvoorbeeld Fly en Scalextric.

Een beetje geprepareerde Sauber is echt niet slecht. Het team van 't Kasje reed er vorig jaar SSCN races mee, ook met een offset sidewinder. Als je er voordelig aan kunt komen moet je hem niet laten staan. Dan wacht je met die McLaren gewoon tot daar een leuke uitvoering van komt. :)