De nieuwe Ninco Porsche 997.
Nog helemaal hagelnieuw uit Spanje gehaald.
Ik ben meteen aan het tunen begonnen, zoals te zien is hangen de wielkasten heel laag over de banden heen wat een mooi effect geeft, ik kon dan ook geen grote wielen gebruiken behalve als ik heele lage profiel banden ging gebruiken, maar dat zag ik niet zo zitten.
Zoals te zien is op de onderstaande foto, zie je grote velgen met laag profiel banden, het staat natuurlijk supermooi maar of het ook goed rijd??
De vooras en voorvelgen zijn van Ninco Prorace, de achteras van Slot.it, kroonwiel van Slot.it tands 32, pion van Nsr tands 12, lagers van slot.it velgen van Mb slot, achterbanden van Slot.it p1, voorbanden van Spirit low profile, sleperdraden van Mb slot, slepers van Scx pro, motor van Spirit s3x, schoen van Ninco Prorace.
om de vooras in hoogte te fixeren heb ik carbon stukjes onder de vooras gelijmd, en tussen de wielen en het chassis heb ik 1 ringetje geplaatst.
Om het chassis achter te verstevigen heb ik een stukje alumininum gelijmd (dit is toch het sterkst), om de achterkant wat meer omhoog te krijgen heb ik 2 ringetjes op het schroefgaatje gelijmd, zodat de banden eronder passen.
De motor heb ik met een schroefje vastgezet (staat toch altijd mooier dan met een lijmpistool).
Last but nog least, de onafhankelijke wielen, je zet een velg vast en de ander laat je los, daarna zet je op het uiteinde bij het losse wiel een stukje van een stokje van een chuppa chup, dat lijm je dan op de as (kijk uit dat de lijm niet uitloopt of dat het stukje plastic niet te strak zit, anders draaien je wielen nog niet onafhankelijk).
Op de onderstaande foto is te zien dat ik een stukje carbon met het poppetje van een slot.it erin heb zitten en dat ik de ramen lichter heb gemaakt, namelijk door met de dremel het middenstuk weg te schuren heb je toch weer een paar gram winst.
In het volgende verslag zal ik de Peugot 406 coupe bespreken.
12 opmerkingen:
Sebas, leg het me eens uit waar je die schroef erin zet om de motor te fixeren want het is zeker stukken mooier dan hotmelt...
in je motorsteun aan de kant van waar je tandwielen zitten boor je een klein gaatje op de plaats waar er een gat in je motor zit, snap je.
Het gaat het makkelijkst wanneer de de behuizing van een oud motortje als boormal gebruikt. Laatste halve centimeter er af slijpen, met een 2 mm boortje de schroefdraad er uit boren en je hebt je mal.
Ik blijf hotmelt gebruiken omdat het wat extra stijfheid aan het chassis geeft, dat het er uitziet of je op je motor geniesd hebt is een nadeel dat ik voor lief neem.
Op de Ninco site vond ik dat de velgen veel te diep in de carrosserie stonden. Op deze manier knapt ie dr echt van op! Mooi gedaan.
Oohjah ik geef ook de voorkeur aan Hotmelt. Voornamelijk omdat het sneller werkt.
Zolang de hotmelt niet groen uitziet lijkt het niet op neuskledder!! Toch maar eens de Sebasoplossing (lijkt wel een medicijn) proberen...
Strakke Porsche Sebas en je bent behoorlijk aan het veranderen geslagen. Als ik het goed begrijp zijn alleen de bodemplaat en de Ninco 997 kap nog origineel? :-)
Veranderen???
Sorry Sebas, tunen :-)
ooh ik vatte em verkeerd op.
en Sebas rijdt die Porsche nu goed of niet?
Ja, hij rijd wel aardig, alleen nog wat veranderingetjes aan brengen en hij kan meekomen.
Een reactie posten