zondag 24 juni 2007

De sscn megane race te amsterdam

De megane race bij Matchbox in Amsterdam.

We kwamen om 8 uur binnenlopen, en toen waren er al wat mensen, waaronder John, daar later meer over.

Ik heb zelf denk ik 10 minuten kunnen trainen en het ging lekker, de auto lag goed alleen de top lag wat laag.

De eerste heat van mij ging lekker, alleen nog een beetje wennen aan de baan, ik had een beetje last van verkeer maar verder hier weigig woorden aan toe te voegen.

In de pauze heb ik nog wat lood erbij gelegd en doorgesmeerd.

Daarna in de tweede heat ging het beter en ik had minder last van verkeer dus ik kon lekker doorkarren, soms een beetje last van onderstuur in de laatste bocht, en het lood heeft wel geholpen, hij had ook een hogere top, ik denk dat dat komt omdat de tandwielen nog nieuw waren en nog goed moesten inlopen (ja ik had geen tijd meer om hem in te laten lopen in de avond voor de race).

Na deze twee heats lag ik vierde, nog maar op 2 rondjes van de 3de plek en daar reed Ton op rond, ik dacht dat ik dat gat nog wel dicht kon knijpen maar...

Ik zag dat mijn banden helemaal op waren, het chassis lag bijna op de grond, dus nieuwe banden eronder gegooid, effe doorgesmeerd, slepers gestreken en gaan.

De derde heat ging niet zoals ik dat wilde, in het begin moest ik nog wat grip opbouwen maar dat is normaal, in het middenstuk van de stint had ik veel grip en kon iedereen goed volgen, en de laatste stint stortte de auto helemaal in, opeens helemaal geen grip meer en dan opeens weer wel, maarja veel uitvliegers, dus uiteindelijk 4de geworden.

Ik ben heel tevreden met dit resultaat om dat alle 1ste 3 rijders thuistrijders zijn.

En John had minder geluk, In de eerste heat had hij wat problemen met zijn regelaar, en toen in de 2de heat liet zijn sleperdraad los, pech, pech, pech, en toen ik dacht dat het niet erger kon vloog zijn wiel er ook nog af, jammer (dat waren toch die prs velgen!? :P) helemaal als laatste geindigd en toch nog een prijs, de pechprijs!

Ik heb een leuke dag gehad, hopelijk alle anderen ook, tot de volgende keer in Driebergen!

Het concour
Mijn auto staat daarboven links, de tepac versie.













Pitstraat






De baan






















Geen opmerkingen: